<>

اطلاع رسانی اعتیاد

ما بیش از این چشم بدنیا نداشتیم *******شاهد ساقی و مطرب باقی و دنیا بکام ما

اطلاع رسانی اعتیاد

ما بیش از این چشم بدنیا نداشتیم *******شاهد ساقی و مطرب باقی و دنیا بکام ما

اطلاع رسانی اعتیاد

این سایت با دغدغه اطلاع رسانی در مورد مواد مخدر و کمک به ترک اعتیاد توسط نویسنده ایجاد شده است.

فال حافظ شیرازی
فال حافظ

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

تاثیرات ترک سیگار

شنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۴، ۰۱:۲۴ ب.ظ

اثرات ترک سیگار

شش ساعت پس از ترک سیگار: عملکرد قلب تغییر می کند و با آرامش و راحتی بهتری می زند و فشار به روی قلب و فشار خون آرام آرام پایین می آید.

 

اولین روز ترک سیگار (24 ساعت پس از کشیدن آخرین سیگار) : همه نیکوتین موجود در خون  خارج می شود ، مونوکسید کرین خون کاهش قابل ملاحظه ای می یابد و اکسیژن به بافت های بدن و قلب راحت تر می رسد. نوک انگشتان گرم تر می شود و کمتر " گز گز" می کند.

 

هفته اول ترک سیگار: حس بویایی و چشایی به حد قابل ملاحظه ای بهتر می شود ، ریه (شُش) فرد سیگاری شروع به فرایند بازسازی می کند ؛ کیفیت خون فرد سیگاری بهتر می شود و سطح مواد آنتی اکسیدانی همچون ویتامین "سی "   در خون به نحو قابل ملاحظه ای افزایش می یابد.

 

ماه اول ترک سیگار : سرفه ها و "خِر خِر" ریه ها به نحو محسوسی کاهش می یابد ، قدرت انتقال مواد مغذی از خون  به بافت های بدنی ارتقا قابل ملاحظه ای می یابد و این گونه توان سیستم ایمنی بدن فرد برای مبارزه با انواع و اقسام باکتری ها افزایش می یابد. غلظت و چسبندگی خون در رگ ها به طور قابل ملاحظه ای کاهش می یابد و گردش خون در دست ها و پاها با قوت و قدرت بیشتری نسبت به گذشته جریان می یابد.

 

 شش ماه اول ترک سیگار : ریه فرد سیگاری بسیار بهتر کار می کند و خلط بسیار کمتری دارد و فرد ترک کرده احساس استرس و فشار روانی کمتری می کند.

 

یک سال پس ار ترک سیگار : فرد تقریبا ریه بسیار سالم تری دارد و احساس تنگی نفس نمی کند و با راحتی بیشتری نفس می کشد.

 

1 تا 5 سال پس از ترک سیگار: ریسک حملات قلبی به ویژه در مردان به شدت کاهش یافته  و با گذشت زمان این ریسک کمتر و کمتر می شود و برای زنان سیگاری 5 سال پس از ترک سیگار ریسک ابتلا به سرطان رحم تقریبا با یک زن غیر سیگاری برابر می شود.

   


 10 سال پس از ترک سیگار : ریسک ابتلا به سرطان ریه در افراد سیگاری به طور قابل ملاحظه ای کاهش می یابد.

 

و در نهایت 15 سال پس از ترک سیگار ریسک ابتلا به حمله قلبی و سکته یک فرد ترک کرده تقریبا برابر با یک فرد غیر سیگاری است. فرد ترک کرده ریه های سالمی دارد و در بسیاری از شاخص های سلامتی تفاوت چندانی با یک فرد غیر سیگاری نمی کند.

____________________________________________________________________________________

برای تمامی دوستان آرزوی موفقیت در زمینه ترک اعتیاد به سیگار را دارم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۱۳
مهران زرگرزاده

اعتیاد

مخدر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی