<>

اطلاع رسانی اعتیاد

ما بیش از این چشم بدنیا نداشتیم *******شاهد ساقی و مطرب باقی و دنیا بکام ما

اطلاع رسانی اعتیاد

ما بیش از این چشم بدنیا نداشتیم *******شاهد ساقی و مطرب باقی و دنیا بکام ما

اطلاع رسانی اعتیاد

این سایت با دغدغه اطلاع رسانی در مورد مواد مخدر و کمک به ترک اعتیاد توسط نویسنده ایجاد شده است.

فال حافظ شیرازی
فال حافظ

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

دلریوم (عوارض سوء مصرف مواد اعتیاد آور)

پنجشنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۴۲ ق.ظ

دلیریوم


 دلیریوم نوعی اختلال روانی است که ممکن است چندین ساعت در طول روز در فرد مبتلا روی دهد و باعث اختلال در تمرکز فرد و گیجی شود. این اختلال بیشتر در سالمندی مشاهده می‌شود.

وقتی که بیمار مبتلا به آلزایمر دچار سرماخوردگی یا هر بیماری جزیی دیگری میشود یا حتی اگر تغییراتی در شرایط محیطی اش پدید آید دچار نوعی بیقراری همراه با توهمات شدید میشود که آن را دلیریوم می نامیم.

 

دلیریوم تجربه بسیار بد و ناراحت کننده ایست و با مداخله پزشکی قابل کنترل و مداواست و در صورت عدم توجه بیمار در خطر مرگ قرار میگیرد.  به دلیل بیماری برانگیزاننده، دلیریوم بالقوه می تواند خطرناک باشد مثل ذات الریه یا عفونت ادراری.

 این نوعی از سندرم است که اغتشاش شعور و تغییرات سریع در مغز یکی از علامت های مشخص آن است. این سندرم در اثر درمان بیماری فیزیکی و یا روحی روانی خود را بروز می دهد.

 امروزه تعداد افراد مبتلا به دلیریوم رو به افزایش است. شاید به دلیل کمبود اکسیژن موجود در هوا و به دنبال آن کمبود اکسیژن مغز و یا انواع و اقسام بیماری های بدن و یا مغز و یا مسمومیت غذایی و یا تنفس اسید  و همچنین ممکن است به علت بعضی از بیماری های مزمن بوجود آید.

  دلیریوم (به انگلیسی: Delirium) یا روان‌آشفتگی٬ اختلال حاد فرایندهای روانی و گیجی و پریشانی شدید و گاه همراه با بیماری عضوی مغز که گاه با پریشان‌گویی٬ توهم و جنب‌و‌جوش بیش‌ازحد بدنی همراه است.

این بیماری سندرم حاد مغزی و وضعیت حاد گیجی نیز نامیده می‌شود. دلیریوم اختلال حاد روانی و قوای ذهنی  در اثر اختلال منتشره در دو نیمکره است . 


برای مطالعه ادامه مطلب باما در اطلاع رسانی اعتیاد همراه باشید.http://www.etiad.blog.ir

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۱۵
ترک اعتیاد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی